Кошик
59 відгуків

Сейчас компания не может быстро обрабатывать заказы и сообщения, поскольку по ее графику работы сегодня выходной. Ваша заявка будет обработана в ближайший рабочий день.

ТОВ "Гідро-Максимум"
+380971339977
+380503713700Инженер гидравлик Алина
+380675522377Инженер гидравлик Даниил
+380675710037Инженер гидравлик Алина
Додати відгук
Кошик

Робоче обладнання автогрейдерів

Робоче обладнання автогрейдерів

Робоче обладнання автогрейдера поділяється на основний (тягова рама з відвалом, механізмом підвіски тягової рами і механізмом повороту відвалу) та додаткову (кирковщик, бульдозерний відвал, Подовжувач, откосник та ін).

Рис. 7.6. Гідромотор аксіально-поршневого типу:
1 — корпус; 2 — гідророзподільник; 3 — блок циліндрів; 4 — поршень; 5 — шток; 6 — підшипники кочення; 7 — вал; 8 — торець вала

 

Тягові рами з відвалом. Приблизно однакові у всіх автогрейдерів у зв'язку з тим, що у них одне і те ж призначення: за допомогою тягової рами передається отвалу тягове зусилля, необхідне для різання грунту.

Рис. 7.7. Тягова рама з відвалом:
1 — відвал; 2 — поворотний круг; 3 — тягова рама; 4 — поворотний крбн - штейн; 5—бічний ріжучий ніж; 6—нижній ріжучий ніж; 7 — регулювальні прокладки; 8 — накладка

Тому тягова рама містить потужну поздовжню балку або (як на рис. 7.7 у автогрейдера ДЗ-ЗИ) два збіжних лонжерона, закінчуються в місці їх сходження кульовим шарніром для шарнірного кріплення тягової рами до переднього мосту автогрейдера. Ззаду тягова рама має поперечну зв'язок, яка надає їй жорсткість і дозволяє закріпити знизу поворотний круг, виготовлений у вигляді відкритого зубчастого вінця великого діаметру з внутрішніми зубами (у автогрейдера ДЗ-98 вінець із зовнішніми зубцями), а зверху встановити кульові пальці для кріплення головок штоків гідроциліндрів підйому, опускання і бічного виносу тягової рами, закріплених на хребтовій балці основної рами машини. Таким чином, тягова рама підвішена під вигнутої хребтовою балкою шарнірно в чотирьох точках (переднім кульовим шарніром і з боків ззаду її на трьох гідроциліндрах), що дозволяє їй переміщатися в просторі відносно переднього кульового шарніра. Поворотний круг, як правило, кріпиться до тягової рами в чотирьох рознесених місцях з допомогою спеціальних накладок, закріплених болтами на аркушах, складають нижню площину тягової рами.

З метою вільного обертання поворотного кола передбачається (див. рис. 7.7, розріз Л—Л) вертикальний зазор між ним і площиною тягової рами розміром 2...3 мм і бічний зазор між ним і накладками величиною до 1,5 мм. Для витримування цих проміжків частина накладок роблять регульованими (з допомогою прокладок під накладками досягається необхідний вертикальний зазор, а з допомогою регулювального болта — бічний). Сам поворотний круг, по.повз плоского зубчастого вінця, має кільцеву обечайку, що надає йому жорсткість. До неї з боків паралельно подовжньої осі тягової рами приварюють два опущених вниз плоских дугоподібних кронштейна, призначених для шарнірного кріплення безпосередньо відвалу. Як правило, опущені вниз щодо поворотного кола кінці цих кронштейнів жорстко зв'язуються з допомогою труб між собою і з нижньою площиною поворотного кола. Таким чином створюється жорстка просторова конструкція, здатна без пошкоджень сприймати значні навантаження від відвалу.

Відвал виготовляють з товстого сталевого листа, вигнутого по радіусу. З задньої сторони цей лист посилений куточками або листами, додають отвалу коробчатий поперечний переріз. Ріжуча зовнішня частина лобового листа кілька відігнута по всій його довжині і в це місце розміщений і закріплений за допомогою болтів з утопленими головками знімний нижній ріжучий ніж, виконаний із спеціальної зносостійкої сталі з наплавленням з твердого сплаву на ріжучій кромці. По боках відвалу закріплені на болтах також знімні бічні ріжучі ножі. Так як відвал під час роботи автогрейдера повинен бути орієнтований в просторі певним чином, в конструкції тягової рами передбачена можливість його бічного переміщення відносно рами і зміни кута різання відвалу.

Рис. 7.8. Відвал з керованим нахилом

Поперечне переміщення відвалу здійснюється за допомогою гідроциліндра, корпус якого шарнірно закріплений на кульовому пальці в зоні кронштейнів тягової рами, а шток — на кульовому пальці, встановленому на тильній стороні відвала.

Для цього, наприклад, на автогрейдере ДЕ-31-1 з метою отримання можливості бічного зсуву до куточків тильного боку відвалу приварені поздовжні напрямні труби, які при монтажі відвалу на тягову раму у циліндричні посадочні місця наклоняемых кронштейнів (на автогрейдере ДЗ-98 для цієї ж целц використовується приварений вертикально з тильного боку відвалу лист, встановлений в пазах наклоняемых кронштейнів). А з метою зміни кута різання відвалу самі наклоняемые закріплені кронштейни рухомо внизу на осях на дугоподібних кронштейнах тягової рами, а вгорі цих кронштейнів — з допомогою шпильок з гайками і накладок у дуговому пазі зубчастих гребінок, які дозволяють закріпити наклоняемые кронштейни при будь-якому їх розташуванні відносно дугоподібних кронштейнів. А так як наклоняемые кронштейни утворюють одне ціле з відвалом, то цим самим досягається установка заданого кута різання. Перестановка рухомих кронштейнів на один зуб гребінки дає зміна кута різання на 3°. А всього така конструкція дозволяє змінювати кут від 30° до 70°.

У нових моделях автогрейдерів (типів ДЕ-143 і ДЗ-122) при збереженні в цілому подібною до описаної вище конструкції відвалу і тягової рами не передбачений ручний, а керований за допомогою гідроциліндра нахил відвалу з метою отримання необхідного кута різання. Для цього (рис. 7.8) відвал з допомогою своїх кронштейнів шарнірно встановлений на кінцях дугоподібних кронштейнів тягової рами, як і на ДЗ-31-1, а зверху його від перекидання утримує гідроциліндр, корпус якого закріплений рухомо на обичайці поворотного кола знизу, а головка штока — на тильній стороні відвала. Керуючи висуненням штока з кабіни гідророзподільником, машиніст має можливість змінювати кут різання р відвалу на ходу машини.

Механізми підвіски тягової рами. Призначені для виносу відвалу в сторону від поздовжньої осі машин з метою обробки поверхні укосів крутизною до 90°. При цьому, так як тягова рама в*збір з відвалом підвішена до хребтовій балці автогрейдера на гідроциліндрах, ці механізми служать для переміщення відповідним чином у просторі місць кріплення гідроциліндрів щодо хребтової балки з тим, щоб надалі вже з їхньою допомогою можна було б встановити остаточно відвал під потрібним кутом до горизонту. А для цього використовуються три гідроциліндра: два, на яких підвішена тягова рама, і один, розташований під кутом, призначений для переміщення тягової рами в бік від машини.

На різних автогрейдерах місця кріплення гідроциліндрів управління тягової рами конструктивно оформлені по-різному. Так, на автогрейдере ДЗ-98 застосована траверса, що охоплює зверху хребетну балку і закріплена шарнірно на двох важелях, розташованих з боків хребтової балки. Важелі в свою чергу шарнірно закріплені іншими кінцями у відповідних опорах, приварених до хребтової балки. Таким чином навколо хребтової балки утворюється сочлененная рама трапецеїдальної форми, у кутах якої рухомо закріплені гідроциліндри підвіски тягової рами, а трохи знизу на одному з важелів — гідроциліндр поперечного переміщення тягової рами. Цю сочлененную раму у статичному положенні утримує спеціальна стопорная пневмозащелка. При включенні під тиском повітря цій пневмозащелки сочлененная рама займає нове положення, при якому тягова рама з допомогою гідро циліндрів може бути винесена в бік від машини.

У автогрейдерів ДЗ-ЗМ, ДЕ-143 і ДЗ-122 місця шарнірного кріплення гідроциліндрів підвіски тягової рами розташовані на важелях, винесених з двох сторін хребтової балки. На ДЗ-ЗИ (рис. 7.9, а) ці важелі сидять на осях в кронштейнах, приварених до хребтовій балці, і фіксуються в потрібному положенні за допомогою кулачкового закріплення між важелем і кронштейном.

Рис. 7.9. Механізм підвіски тягової рами:
а — загальний вигляд; б—механізм гідравлічного керування важелем; 1 — кронштейн; 2 — важіль; 3 — гідроциліндр підйому і опускання тягової рами; 4 — кулачковое зачеплення важеля з кронштейном; 5 — стопорний хомут; 6 — вісь; 7 — гайка; 8 — хребтова балка; 9 — вилка кріплення гідроциліндра; 10 — отвір; 11 — пружина; А — порожнина

Перестановка важеля на один кулачок відповідає зміні кута установки важеля на 15°. Всього ж важелі можуть повертатися в поперечній площині машини на кут до 180° і більше. Установка важелів в потрібне положення здійснюється за допомогою гідроциліндра, закріпленого на ньому, але перед перекладом важеля в нове положення потрібно попередньо вивести кулачки важелів і кронштейнів із зачеплення, що здійснюється обертанням гайок, розташованих на торцях осей 6 важелів.

На нових автогрейдерах ДЕ-143 і ДЗ-122 висновок із зачеплення кулачків важеля і кронштейна здійснюється за допомогою гідравліки. З цією метою (рис. 7.9, б) вісь, на якій сидить важіль підвіски тягової рами, може переміщатися убік, виводячи кулачки із зачеплення під дією тиску робочої рідини, що надходить через отвір в порожнину А в одній з опор осі при включенні відповідної секції гідророзподільника в кабіні автогрейдера.

Для кріплення гідроциліндра виносу тягової рами в сторону в деяких випадках (рис. 7.10) використовується спеціальний трехопорный кронштейн, приварений знизу хребтової балки. Причому дві крайні кульові опори служать для кріплення гідроциліндра при його роботі в одну або іншу сторону. Середній палець кульовий необхідний в якості тимчасової опори при перестановці гідроциліндра з однієї крайньої опори на іншу.

Дана система підвіски тягової рами дозволяє проводити встановлення відвалу для зрізування укосів з кутом від 0 до 90° з обох сторін автогрейдера. Наприклад, для зрізування укосів під поздовжнім кутом 90° (див. рис. 7.10) з лівого боку автогрейдера досить правий важіль перевести вниз до упору, а лівий важіль розташувати під кутом 35° до вертикалі. При цьому гідроциліндр виносу тягової рами в сторону повинен бути закріплений на крайньому правому кульовому пальці нижнього кронштейна та штоки всіх гідроциліндрів повинні бути висунуті настільки, наскільки потрібно, щоб відвал зайняв вертикальне положення.

Замість середньої кульової опори на нових автогрейдерах встановлюється важіль з кулачковим зачепленням і гідравлічним приводом, який кулачки із зачеплення, подібний до того, який показаний на рис. 7.9, б.

Рис. 7.10. Схема установки відвалу для зрізування укосів під кутом 90°: 1— хребтова балка; 2 — трехопорный кронштейн; 3, 4, 6—гідроциліндр; 5 — відвал; 7,8 — важелі

Механізм повороту відвалу. Призначений для приведення в обертання поворотного кола тягової рами і жорстко пов'язаного з ним досхочу. На сучасних автогрейдерах встановлюють повноповоротні відвали з обертанням їх в обидві сторони. В якості механізмів повороту відвалу використовуються одноступінчаті черв'ячні редуктори з приводом черв'яка від гідромотора (рис. 7.11). На вихідному кінці черв'ячного редуктора кріпиться зубчасте йди колесо цевочное, яке безпосередньо і передає обертання від черв'ячного колеса зубчастому вінцю поворотного кола тягової рами.

Рис. 7.11. Схема механізації повороту відвалу:
1 — гідромотор; 2— черв'як; 3— черв'ячне колесо; 4 — зубчастий вінець поворотного кола; 5 — ведуче зубчасте колесо

Для цього скомпоновані в одному блоці черв'ячний редуктор з гідроприводом та з провідним зубчастим або цевочным колесом закріплюються болтами зверху на плити тягової рами з таким розрахунком, щоб зубчасте або колесо цевочное знаходилося в зачепленні з зубцями зубчастого вінця поворотного кола. Харчування гідромотора здійснюється по шлангах від гідросистеми автогрейдера. Зміна напрямку обертання гідромотора, а від нього — поворотного кола здійснюється за допомогою гідророзподільника з кабіни автогрейдера.

Бульдозерний відвал. Кріпиться спереду автогрейдера на торці його рами. Це обладнання використовується для засипання ям і траншей, прибирання сміття і снігу тощо Бульдозерний відвал (рис. 7.12) забезпечений зігнутим лобовим листом, обмеженим з боків стінками, що додають йому жорсткість і створюють умови для накопичення переміщуваного відвалом матеріалу. До нижньої кромки лобового аркуша за допомогою болтів з потайними головками кріпиться різальний ніж.

Рис. 7.12. Бульдозерний відвал:
1 — відвал; 2 — різальний ніж з наплавленням

До рами автогрейдера бульдозерний відвал шарнірно підвішений за допомогою спеціальних тяг. Підйом і опускання його здійснюється одним або двома гідроциліндрами, управління якими проводиться гідророзподільником з кабіни.

Рис. 7.13. Кирковщик:
1 — стійка; 2 — клин; 3 — балка; 4 — кирка; 5 — наконечник

Кирковщик. Служить для попереднього розпушування верхнього ущільненого шару грунту, сколювання льоду та іншого з метою полегшення обробки цього поверхневого шару основним відвалом. На легких автогрейдерах це обладнання іноді встановлюється на тяговій рамі з тильного боку відвалу з таким розрахунком, щоб можна було вести киркування при зворотному ході машини або повернувши відвал на 360° при прямих проходах машини. На більш потужних автогрейдерах кирковщик встановлюється на передньому торці рами машин, як і бульдозерний відвал, або ж, як на ДЗ-НЗ, ззаду машини, на торці подмоторной рами. Кирковщик (рис. 7.13) складається з основної кілька зігнутої балки коробчатого перетину, клином по центру, поруч з вертикальних отворів для кирок, з двома стійками, що розташовуються на верхній площині балки, і кронштейнами, привареними на тильній стороні балки, кирок забезпечених зносостійкими наконечниками на рихлящіх кінцях. Кирковщик кріпиться на передньому торці рами автогрейдера з допомогою штовхає рами, шарнірно з'єднує основну балку з опорною плитою, закріпленої на торці рами автогрейдери, і важелів, призначених для з'єднання стійок зі штоками гідроциліндрів підйому і опускання кирковщика. Хрон - лелограммная підвіска кирковщика до рами автогрей - Дера забезпечує витримування постійного кута розпушування кирок при підйомі і опусканні кирковщика.

Кожна кірка у вікнах балки фіксується спеціальним клином, а наконечники на них пальцями. Кирки мають можливість переставляти по висоті для обробки на різну глибину. Перестановка пальців в стійках забезпечує зміну кута розпушування на 5°.

Подовжувач. Дозволяє збільшити кількість матеріалу, що переміщується відвалом, або величину планованої поверхні, що обробляється відвалом за один прохід. Подовжувач використовується, коли автогрейдеру вистачає для цього тягового зусилля. Він являє собою додатковий відвал з лобовим листом, відповідним за формою лобового листа основного відвалу. Його кріплять до отвалу болтами.

Откосник. Служить для обробки трикутних і трапецеїдальних за формою кюветів. Його, як і подовжувач, кріплять до кінця основного відвалу болтами, але для надійності його вільний кінець з допомогою ланцюга підвішують на рамі автогрейдера. Откосник забезпечений знизу ріжучим ножем. Його ріжуча кромка є як би продовженням ріжучої кромки ножа основного відвалу. В залежності від взаємного розташування відвалу і откосника їх ріжуча частина може приймати по фронту форму трикутника і трапеції.

Крім розглянутого устаткування, автогрейдери при бажанні можна обладнати уширителями, кювето - і снегоочистителями.

Автогрейдери оснащують основним і допоміжним робочим устаткуванням. Основним робочим устаткуванням є відвал і кирковщик. Допоміжне робоче обладнання розширює область застосування машини. До нього відносяться бульдозер, плужний снігоочисник, откосник, подовжувач відвалу, грейдер-елеватори.

Перевагою автогрейдера порівняно з бульдозером є особливість кріплення відвалу. Відвал можна піднімати або опускати або цілком, або кожну його сторону окремо. Відвал може бути винесений у сторону на значну відстань, крім того, його можна повернути в горизонтальній площині на необхідний кут. В окремих марок машин можна нахиляти колеса і зміщувати центр ваги машини для збільшення її стійкості.

Відвал автогрейдера виготовлений з листової сталі, вигнутої по радіусу. На нижній і його бічних кромках болтами кріплять нижній і бічний ножі 4 і 5 (рис. 134). Відвал автогрейдера Д-598А може переміщатися в направляючих гідроциліндром, який кріплять до одного з двох кульових пальців залежно від того, в яку сторону необхідно виносити відвал.

Кир ков щі до призначений для розпушення щільного грунту перед виробництвом планувальних робіт. Кирковщик встановлюють попереду передніх коліс у автогрейдера Д-395 і за передніми колесами у автогрейдера Д-144А. З метою економії металу на автогрейдере Д-598А кирковщик встановлюють на тильній стороні відвала (див. рис. 121). Підйом і опускання кирковщика виконується механізмом підйому відвала. На інших типах автогрейдерів є спеціальний механізм управління кирковщи-ком.

Зуби кирковщика автогрейдера Д-598А встановлюють на трубі, привареній між кронштейнами відвалу. В транспортному положенні зуби кирковщика утримують фіксують пальцями. Для перекладу кирковщика в робоче положення досить вийняти ці пальці і повернути відвал на 180°. Зуби повертаються навколо своїх труб. Глибину киркования регулюють гідроциліндрами підйому тягової рами і відвала. При холостому ході автогрейдера не потрібно піднімати зуби, так як вони повертаються і ковзають по поверхні.

Конструкція кирковщиков всіх автогрейдерів передбачає роботу зі скороченим числом зубів, для чого зуби виготовляють знімними.

Бульдозерное обладнання встановлюють попереду автогрейдера (рис. 135). Це обладнання призначено для засипки ровів, котлованів і траншей, переміщення грунту і сипучих матеріалів у важких умовах на значні відстані (до 100 м) і для різання і переміщення грунту з включеннями каменів, коренів, будівельного сміття, які можуть викликати поломку відвалу автогрейдера.

Підйом і опускання відвалу бульдозера проводиться у автогрейдерів Д-598А і Д-446Б двома гідроциліндрами при повороті штовхаючих брусів навколо осі, розташованої в передній частині основної рами автогрейдера.

Бульдозерним обладнанням автогрейдерів Д-144А і Д-395 управляють через редуктори і карданні вали, що приводяться від двигуна машини.

Рис. 134. Відвал автогрейдера Д-598А:
1 — відвал, 2 — напрямні, 3 — кульовий палець, 4, 5 — бічний і нижній ножі, 6 — болти

Рис. 135. Бульдозерное оборудование автогрейдеров Д-598А, Д-446Б:
1 — тяговая рама, 2 — основная рама, 3 — кронштейн, 4 — гидроцилиндр, 5 — ось, 6 — отвал, 7 — нож, 8 — переднее колесо

Рис. 136. Плужный снегоочиститель автогрейдера Д-598А:
1 — рама автогрейдера, 2 — кронштейн, 3 — палец, 4 — гидроцилиндр, 5 — отвал„ 6 — нож, 7 — универсальная рама

Плужный снегоочиститель предназначен для очистки дорог от свежевыпавшего снега, снегоочиститель расположи впереди автогрейдера.

В рабочем положении отвал снегоочистителя автогрейдера Д-598А (рис. 136) опирается на две лыжи и устанавливается по высоте специальным регулирующим устройством в зависимости от условий работы. Подъем и опускание отвала снегоочистителя производится так же, как и отвала бульдозера.

Отвал снегоочистителя вынесен вперед значительно дальше, чем отвал бульдозера. Для предохранения конструкции от перегрузок предусмотрены два пружинных амортизатора.

Откосник (рис. 137) складається з двох частин — горизонтальної і похилої. Його прикріплюють до правого від валу кінця центральним і фіксуючим болтами і підтримують ланцюгової розтяжкою, зацепляемой до рами грейдера. Откосник встановлюють на автогрейдер для обробки кюветів.

Подовжувач відвалу являє собою сталевий лист, який кріплять до отвалу автогрейдера. Його застосовують при легкій плануванні і переміщенні слабкого грунту для збільшення захоплення планованої смуги або дальності переміщення грунту за один прохід.