Кошик
59 відгуків

Сейчас компания не может быстро обрабатывать заказы и сообщения, поскольку по ее графику работы сегодня выходной. Ваша заявка будет обработана в ближайший рабочий день.

ТОВ "Гідро-Максимум"
+380971339977
+380503713700Инженер гидравлик Алина
+380675522377Инженер гидравлик Даниил
+380675710037Инженер гидравлик Алина
Додати відгук
Кошик

Ремонт двигуна трактора МТЗ-80, МТЗ-82

Ремонт двигуна трактора МТЗ-80, МТЗ-82

Ремонт двигуна трактора МТЗ-80, МТЗ-82

Дизельний двигун в зборі (рис. 2.1.6) знімають з трактора для ремонту або заміни при виявленні тріщин у блоці циліндрів, підозрілих стуках корінних або шатунних підшипників, граничному зазорі хоча б в одному з сполучень "шийка колінчастого вала — вкладиш".

Який вид ремонту двигуна МТЗ виробити (капітальний або поточний) вирішують при обмірі основних параметрів: поршневих пальців, поршнів, гільз циліндрів, шатунних вкладишів.

Спочатку перевіряють стан шатунних підшипників і шийок коленвала.

З цією метою знімають піддон картера, мастилопроводи, масляний насос (рис. 2.1.7), кришки шатунів, вимірюють діаметр шатунних шийок колінчастого вала (див. рис. 2.1.8).

 

Рис. 2.1.6. Двигун трактора МТЗ-80, МТЗ-82 в зборі:
1— піддон картера; 2 — колінчастий вал; 3 — шатун; 4 — маховик; 5 — розподільний вал; 6 — блок циліндрів; 7 — головка циліндрів; 8 — кришка головки циліндрів; 9 — ковпак; 10 — клапан; 11 — пружина клапана; 12 — поршень; 13 — штанга; 14 — вентилятор

Діаметр шатунних шийок МТЗ-80, МТЗ-82 необхідно заміряти у двох площинах — паралельної та перпендикулярної до поздовжньої осі шатуна.

При перевищенні овальності шийок понад допустимого або якщо їх діаметр став менше нижнього допуску відповідної розмірної групи, то колінвал потрібно зняти (рис. 2.1.9, 2.1.10) і віддати на перешлифовку до наступного ремонтного розміру.

Рис. 2.1.7. Як зняти масляний насос МТЗ-80, МТЗ-82:
1 — нагнітальний трубопровід;
2 — масляний насос

Рис. 2.1.8. Як заміряти діаметр шатунних шийок коленвала МТЗ-80, МТЗ-82:
1 — мікрометр;
2 — шатунная шийка колінчастого вала

Рис. 2.1.9. Як зняти колінвал МТЗ-80, МТЗ-82

Рис. 2.1.10. Як зняти задню опору колінвал МТЗ-80, МТЗ-82
1 — задня опора;
2 — болти кріплення задньої опори

Номінальні і ремонтні розміри шатунних шийок коленвала двигуна Д-240

Позначення розмірної групи Величина розміру, мм
Н1 68,16—68,17
Н2 67,91—67,92
Д1 67,66—67,67
Р1 67,41—67,42
Д2 67,16—67,17
Р2 66,91—66,92
ДЗ 66,66—66,67
РЗ 66,41—66,42

 

Фактично, крім ремонтних розмірів (P1, Р2, Р3), чередуещихся через 0,5 мм і встановлених заводом-виробником двигуна, при незначних износах шийки колінчастого валу відточують під додаткові розміри (Д1, Д2, ДЗ), змінювані з ремонтними розмірами через 0,25 мм. Приблизно також обробляють вкладиші ремонтних розмірів під додаткові розміри (Д1, Д2, ДЗ). Овальність шатунних шийок двигуна Д-240 повинна бути не більше 0,06 мм

Якщо після промірів шатунних шийок з'ясується, що всі розміри знаходяться в межах норми, розбирання двигуна продовжують (рис. 2.1.11—2.1.14) зняттям головки циліндрів і витягом поршні з шатунами в зборі.

Щоб визначити, чи варто міняти вкладиші шатунних підшипників, виробляють вимір діаметра отвору підшипника шатуна при затягнутою його кришці в зборі з вкладишами (рис. 2.1.15).

Рис. 2.1.11. Як зняти ковпак кришки головки циліндрів МТЗ-80, МТЗ-82

Рис. 2.1.12. Як зняти кришку головки циліндрів МТЗ-80, МТЗ-82

Рис. 2.1.13. Як зняти вал коромисел в зборі і отсоединенить трубопроводи МТЗ-80, МТЗ-82

Рис. 2.1.14. Як зняти головку циліндрів МТЗ-80, МТЗ-82

Рис. 2.1.15. Як виміряти діаметр отвору підшипника шатуна МТЗ-80, МТЗ-82:
1 — індикаторний нутромір;
2 — шатун в зборі з вкладишами

Відмінність вимірювань діаметрів шатунної шийки колінчастого валу і отвори підшипника шатуна показує реальний діаметральний зазор в шатунного підшипнику. Розрахунковий зазор у шатунних підшипниках знаходиться в межах 0,05—0,12 мм, допустимий зазор не повинен перевищувати 0,3 мм.

Якщо поверхня вкладишів знаходиться в задовільному стані, важливою причиною заміни може стати величина діаметрального зазору в підшипнику. При огляді стану вкладишів слід пам'ятати, що поверхня антифрикційного шару вважається прийнятною, якщо на ній остутствуют задираки, немає змін антифрикційного матеріалу і немає сторонніх включень.

↑ Повернуться до основної статті "Рекомендації по ремонту тракторів МТЗ-80, МТЗ-82"