Кошик
59 відгуків

Сейчас компания не может быстро обрабатывать заказы и сообщения, поскольку по ее графику работы сегодня выходной. Ваша заявка будет обработана в ближайший рабочий день.

ТОВ "Гідро-Максимум"
+380971339977
+380503713700Инженер гидравлик Алина
+380675522377Инженер гидравлик Даниил
+380675710037Инженер гидравлик Алина
Додати відгук
Кошик

Ремонт радіально-поршневих насосів

Ремонт радіально-поршневих насосів
Радіально-поршневі насоси типу HP (НП) розраховані на продуктивність 100, 200, 300 і 400 л/хв і на робочий тиск 100-200 кгс/см2. Основні недоліки насосів цієї конструкції: великі габаритні розміри і маса (відношення маси до потужності понад 18 кг/кВт) та великий момент інерції ротора, що перешкоджає використанню цих гідромашин як гідродвигунів. Крім того, вони мають низьку герметичність системи розподілу (радіальний зазор між розподільної віссю і ротором у великих насосах перевищує 0,1 мм).

Основною несправністю насосів типу HP (НП) є швидкий вихід з ладу чавунної втулки ротора в результаті утворення задирів. Задирки на втулці викликають інтенсивний знос осі ротора, причому утворюється при цьому чавунна стружка потрапляє в плунжери. Плунжери заклинюються, ламаються реактивні кільця.

Можливі розриви корпусів всмоктувальних клапанів, тріщини в корпусах насосів і в місці запресовування осі ротора. Часто шестеренні насоси управління приходять в непридатність через зносу шестерень раніше основного насоса.

Дослідження показали, що найбільш прийнятні втулки, залиті бабитом марки Б-83,
Насоси типу НП зняті з виробництва, і випускаються лише насоси типу HP.

Ремонт радіально-поршневого насоса з осьовим розподілом (рис. 5) зазвичай полягає у відновленні або заміні розподільної осі 4, ротора 1, поршнів 3 і статорних кілець 5.
При ремонті розподільної осі проводять відновлення зношених шийок з наступним шліфуванням. Шорсткість поверхні шийок повинна бути не нижче 10-го класу чистоти.
При ремонті ротора зношену чавунну втулку 2 замінюють новою. Після запресовування нової втулки в ротор розточують отвір у втулці по діаметру відремонтованої шийки розподільної осі. Відхилення від співвісності осі і втулки — не більше 0,005 мм

Нові поршні виготовляють із сталі 20Х або з шарикопідшипникової сталі ШХ15 з термообробкою до твердості HRC 57-59. Овальність і конусність поршнів—не більше 0,005 мм, Шорсткість поверхні відповідає 10-му класу чистоти. В отворах ротора поршні повинні вільно переміщатися під дією власної маси, але без качки, тому кожний поршень підганяють по його отвору.

Знос реактивних кілець менш значний, але вони можуть лопнути при перевантаженнях і при заїданні поршнів. Виготовляють статорні кільця із сталі ШХ15 з загартуванням до 58-62 HRC, шорсткість зовнішньої і внутрішньої поверхонь повинна відповідати 9-го класу чистоти.
При складанні насоса необхідно дотримувати чистоту.

Радіально-поршневі насоси з тиском 200 кгс/см2 і більш зазвичай виконують з клапанним розподілом робочої рідини.

На рис. 6 показаний нерегульований радіально-поршневий насос високого тиску з клапанним розподілом.

Масло розподіляється за допомогою колекторів, виконаних в корпусі Л Нагнітальний колектор виконаний з патрубком 2, а всмоктувальний колектор // з'єднаний з нагнітальною порожниною шестеренчатого насоса підживлення 8. Ексцентриковий вал 7 насоса встановлений на підшипниках кочення 5 і забезпечує зворотно-поступальний рух поршнів, укріплених в блоках 12. Поршні спираються з допомогою підп'ятників 10 на циліндричну шайбу 3, встановлену на підшипниках кочення 4.

Привод шестеренчатого насоса обеспечивается от основного вала через муфту 9. Каждая клапанно-поршневая группа рас­положена в отдельном *съемном корпусе, что упрощает ее ре­монт.
При вращении эксцентрикового вала 7 масло всасывается шестеренчатым насосом 8 из бака и через отверстие в крышке 6 поступает во всасывающий коллектор //. Через всасывающие клапаны масло проходит в пространства под поршни. После всасывания клапаны закрываются, масло поступает в нагнета­тельный коллектор и через штуцер отводится в гидросистему.

При ремонті радіально-поршневих насосів з клапанним розподілом замінюють блоки 12 в разі зносу поршнів і отворів під поршні.

Іноді доводиться замінювати пружини клапанів з-за їх поломки.

Р. Н.Васильєв "Ремонт насосів і гідроапаратури" изд. "Машинобудування" 1973 рік .djvu